یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


صدتا کار داریم!

 

تمام 100 تا کاری که دارید و هنوز انجام نداده‌اید و باید امروز فردا انجام بدهید را روی 100 نوار رنگیِ این بادبزن بنویسید و یکی‌یکی یا دوتادوتا یا اصلاً چندتاچندتا دور مچ دستتان ببندید و هرکدام را انجام دادید، بکنید و بندازید دور و خلاص! بقیه‌ی عکس‌ها را در ادامه ببینید.
 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 10:22 ] [ کاوه حق پناه ]

حباب قاشقی بسازید

 


 

قاشق‌های یک بار مصرف می‌توانند دوباره هم مصرف شوند. با این پست همراه شوید و این کاردستی خلاقانه که برنده جایزه "زیست‌شناسی و طراحی" در سال 2010 شده را ببینید.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 9:18 ] [ کاوه حق پناه ]

 

برای دیدن عکسهای بیشتر میتونید به:  منوی سمت راست بخش یاد ایام مراجعه کنید.

 با کلیک بر روی عکس میتوان آنرا در سایزی بزرگتر مشاهده نمایید.

6/3/1389  -  از راست به چپ:  محمد محمودی ، هیوا سلطانی ، کاوه حق پناه

 

5/2/1390 -  بوکان ، پارک ساحلی

 

 منتظر عکسهای بیشتر باشید...

[ چهار شنبه 2 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 14:58 ] [ کاوه حق پناه ]

پارکینگ منظم

 


وارد پارکینگ می‌شوید و بدون نیاز به چرخیدن در طبقات پارکینگ به مکان مشخص شده در کارت پارکینگ می‌روید. جای شما محفوظ است.
 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 18:16 ] [ کاوه حق پناه ]

1,000,000,000 کیلوگرم سُس کچاپ!

 


تعدادی از محققین گروه تحقیقاتی واراناسیِ دانشگاه ام-آی-تی موفق شده‌اند ماده‌ای تولید کنند که با تزریق آن به داخل شیشه‌های مواد خوراکی مانند سُس‌های گوجه فرنگی و مایونز، محتویات داخل شیشه‌ها تا آخرین ذره استفاده شود و یک قطره هم داخل ظرف نماند! این ماده‌ی غیرسمی از اف-د-آ ساخته می‌شود و به داخل شیشه یا پلاستیکی که قرار است ماده‌ی غذایی در آن بسته‌بندی شود تزریق می‌گردد. محققانِ این گروه معتقدند اگر تمام بطری‌های موجود چنین پوششی را داشته باشند، سالانه از به هدر رفتنِ یک میلیون تن ماده‌ی غذایی جلوگیری خواهد شد. بالتبع در تولید و بازیافت بطری‌های اضافی هم صرفه‌جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 17:48 ] [ کاوه حق پناه ]

دکوری از چوب و چرم بسازید

 


این جمعه، قرار است با دو تا تخته چوب و دو تا کمربند چرمی، یک دکور شبیه تصویر بالا را بسازیم. تخته‌چوب‌ها را که از نجاری تهیه می‌کنید و اگر کمربند چرمی ندارید، می‌توانید از بندِ بلندِ کیف‌های چرم (طبیعی یا مصنوعی) کهنه‌شده استفاده کنید. ادامه‌ی "دست‌ به کار شوید" را تماشا کنید و اگر واقعاً دست‌به‌کار شدید و ساختید، عکس بگیرید و برای آیدیاز ایمیل کنید.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 17:9 ] [ کاوه حق پناه ]

آیا می‌دانید دلیل وجود علامت @ در آدرس ایمیل شما چیست؟

ایمیل سرویسی است که بعضی از ما حدود ۲۰ سال است که از آن استفاده می‌کنیم اما خوب است بدانید عمر سرویس ایمیل بیش از این‌هاست. در حقیقت اولین سرویس‌های ایمیل در دهه ۱۹۶۰ میلادی ایجاد شده‌اند و بر اساس گزارش Wired مهندس کامپیوتری به نام “ری تاملینسون” پدیدآورنده بسیاری از ابداعات ایمیل مانند علامت @ است.

حالا شمایی که سال‌هاست از ایمیل استفاده می‌کنید دلیل وجود علامت @ را می‌دانید؟ این علامت یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی شود. تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:

” به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می‌توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف‌ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است. علامت‌های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می‌ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست. همچنین این علامت که at خوانده می‌شود مشخص می‌کند که نام کاربری در چه سروری واقع است.”


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 13:47 ] [ کاوه حق پناه ]
ماجرای بیت‌ها
از زمانی که بشر پا به عرصه وجود گذاشت در حال انبار کردن یا ذخیره کردن چیزهایی بوده که بتواند در زمان‌هایی خاص از آنها استفاده کند.

عصر حاضر، عصر اطلاعات و ارتباطات است. امروزه عرض و طول جغرافیایی دیگر ملت‌ها را از هم جدا نمی‌کند.شبکه‌های اجتماعی مرزهای خاکی را پشت سر گذاشته و اینترنت اطلاعات را در اختیار تمامی مردم قرار می‌دهد. 

امروزه نیز بیش از گذشته در حال ذخیره کردن اطلاعات است چنانچه هر روزه حجم انبوهی از داده‌های گوناگون را ذخیره می‌کند. در این راستا ابزارهایی هم به منظور نگهداری از آنها ساخته است که روزبه‌روز ابعاد آن کوچک‌تر شده و ظرفیت ذخیره‌سازی آن بالا می‌رود. 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 12:43 ] [ کاوه حق پناه ]

مهارت های برنامه نویسی ...

تفاوت میان یک برنامه نویس ماهر و یک برنامه نویس معمولی در چیست؟

برنامه نویسی همانند علوم نظری مثل فیزیک و شیمی نیازی به طی درجات بالای علمی ندارد تا بشود فهمید دقیقا چه اتفاقی در حال افتادن است. حتی برنامه نویس های بزرگی وجود دارند که مدرک علوم کامپیوتری ندارند.

اگر برنامه نویسی را با امور دیگر مقایسه کنیم، قطعا برنامه نویسی مانند ژیمناستیک، نقاشی یا خوانندگی به استعداد نیاز ندارد. البته برنامه نویسی به احتیاط و زبردستی نیاز دارد، درست شبیه ریخته گری.

در کلاس های مشابه و عملی، برخی دانشجویان با کمترین تلاش اشیای زیادی ایجاد می کنند و بسیاری دیگر دست آخر به هیچ نتیجه ای نمی رسند و همان اشتباهاتی را می کنند که قبلا به آن ها گوشزد شده بود.

کسی در برنامه نویسی بهتر است که این 4 ویژگی زیر را در خود تقویت کند:


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 12:0 ] [ کاوه حق پناه ]

 باورهای غلط در دنیای تکنولوژی ...

باورهای پذیرفته شدهای در جهان تکنولوژی و وب وجود دارند که اصلا صحت ندارند.

مثلا مردم باور دارند که طول عمر باطری لپتاپ به میزان اتصال آن به برق مربوط است.

در دنیای تکنولوژی باورهای غلطی گاه وجود دارند که با گذشت زمان بهرغم نادرستیشان چنان قوی شدهاند که شنونده آن را امری مسلم میداند.

ممکن است آنها را در تلویزیون شنیده باشید ، در اینترنت خوانده یا از دوستی به گوش شما رسیده باشد اما با این حال شاید اشتباه باشند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 11:46 ] [ کاوه حق پناه ]

ادکلن پوست پرتقالی

 


با پوست پرتقال برای داخل اتومبیل یا کیف لوازم ورزشی‌تان ادکلن طبیعی بسازید! این وسیله برای این طراحی شده که مطابق تصاویر، داخلش جوش‌شیرین مخصوص کیک‌پزی، پوست‌های پرتقال و یا گل‌های خوشبو را بریزید و دو قسمت وسیله را به هم وصل کنید و اجازه بدهید بوی خوشایندی در فضا پخش شود. ضمناً هرکدام از دو قسمتِ هلالی‌شکل را می‌توانید به طور جداگانه به دیوار بچسبانید.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 17:7 ] [ کاوه حق پناه ]

تـفاوت پرایـد در ایـران و کـره جنـوبی!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

درحالیکه بر خلاف نظر مسئولان شرکت سایپا، مردم همچنان تولیدات این شرکت را با نام پراید می شناسند، کارخانه سازنده پرایدهای اولیه، دگرگونی بنیادی در طراحی و کیفیت آن ایجاد کرده است.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مسئولان شرکت سایپا می گویند خودرویی که این شرکت تولید می کند و نام تجاری پلتفرم آن X100 است دیگر پراید نیست و باید مردم اسامی جدید را برای این خودروها به کار برند.

تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید کمتر افرادی باشند که بدانند پراید هنوز در کره جنوبی تولید می شود؛ با همین نام اما با وضعیتی متفاوت تر از آنچه در ایران می گذرد. تولید پراید با ویژگی هایی که ما در ایران آن را می شناسیم تا سال 2000 در کره و توسط کیاموتورز ادامه داشت تا اینکه کیا، ریو را برای رقابت را فورد فوکوس و فولکس گولف به بازار عرضه کرد.

بقیه در ادامه مطلب...



پراید تولیدی سال 2005


ویژگی پرایدهای اولیه هم این بود که از یک موتور 1100 تا 1300 سی سی کاربراتوری بهره می بردند تا اینکه در راستای استانداردهای اروپا به انژکتوری تغییر یافتند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 14:11 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 54 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User