یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

به نقل خبری از یاهو:

Wi - Fi لب تاب ها به ا_س_پ_ر_م آسیب میرساند.

A laptop. Fotolia

Dec 01, 2011 at 21:53

ترجمه متن فوق توسط گوگل:

مطالعه نشان میدهد که با استفاده از یک لپ تاپ که به طریق Wi - Fi به اینترنت متصل است به طور بالقوه می تواند موجب آسیب به آن گردد.

نمونه ا_س_پ_ر_م در زیر یک لپ تاپ با اتصال به اینترنت بی سیم که برای تنها چهار ساعت قرار داده با کاهش تحرک و DNA آسیب بیشتری در مقایسه با نمونه های دیگر ذخیره شده تحت شرایط مشابه اما به دور از لپ تاپ یافت شد.

مطالعه منتشر شده در مجله باروری و عقیم سازی ، نمونه اسپرم 29 مرد سالم 26 تا 45 ساله را جمع آوری می شود. هر کدام از نمونه ها و سپس به دو گلدان از هم جدا شدند.

لپ تاپ طریق Wi - Fi به اینترنت متصل است یک مجموعه ای از نمونه ها در زیر قرار داده شد آن را به عنوان دریافت اطلاعات ، در حالی که مجموعه ای دیگر تحت شرایط یکسان ذخیره شده بود -- از جمله درجه حرارت -- اما دور از کامپیوتر است.

محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض لپ تاپ منجر به کاهش قابل توجهی در تحرک اسپرم و افزایش قابل توجهی در قطعه قطعه شدن DNA است.

حدود 25 درصد از اسپرم در نمونه های در معرض لپ تاپ متوقف شنا کردن در مقایسه با 14 درصد از کسانی که دور از کامپیوتر نگهداری می شوند.

به همین ترتیب حدود نه درصد از اسپرم به لپ تاپ در معرض آسیب DNA را نشان داد در مقایسه با سه درصد در نمونه شاهد است.

محققان ، از دانشکده پزشکی ویرجینیای شرقی و مرکز Nascentis پزشکی باروری در کوردوبا ، آرژانتین ، نشان می دهد که تابش الکترومغناطیسی ، و حرارت نیست ، که توسط لپ تاپ داده می شود علت بود.

آنها گفتند : در این مطالعه ، لپ تاپ متصل به Wi - FI ساطع 7 -- 15 بار تابش الکترومغناطیسی از سطح زمینه.

"اطلاعات ما نشان می دهد که استفاده از یک کامپیوتر لپ تاپ بی سیم به اینترنت متصل شده و در نزدیکی اندام تناسلی مرد قرار ، ممکن است کاهش کیفیت اسپرم انسان ، آنها نوشت.

"در حال حاضر ما نمی دانیم که آیا این اثر توسط تمام کامپیوترهای لپ تاپ و Wi - Fi به اینترنت متصل است ایجاد شده و یا چه شرایطی تشدید این اثر است."

دانشمندان به این نتیجه رسیدند : "مکانیسم های واسطه کاهش در تحرک اسپرم و DNA نیز نیاز به مطالعه بیشتر است."

 

لینک خبر(متاسفانه فیلتر میباشد): http://en.news.maktoob.com/20090001282240/Wi-Fi_laptops_may_damage_sperm_/Article.htm


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 12 / 9 / 1390برچسب:Wi - Fi لب تاب ها به ا_س_پ_ر_م آسیب میرساند, ] [ 13:17 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User